فواید درمانی شمع ها

فواید درمانی شمع ها

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

رازهای نهفته در شمع

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا روشن کردن یک شمع و سوسوی نور زیبای آن حس خوبی در ما ایجاد می کند؟ چه قدرتی در این نور نهفته است که تا این حد می تواند انرژی بخش و تأثیر گذار باشد؟

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید بنا بر باور گذشتگان، شمع ها نمادی بودند از ۴ عنصر حیاتی آب، خاک، آتش و باد و به همین دلیل شمع ها برای آن ها مقدس بشمار می آمدند. آن ها اعتقاد داشتند نور شمع نمادیست از آتش پاک، بدنه شمع سمبلی از خاک، اشک شمع نماد آب و دود برخواسته از آن نیز نماد باد بوده و با سوختن هر شمع، این چهار عنصر حیاتی انرژی ای پاک را به دنیای اطراف خود می بخشند. آن ها این حرارت و انرژی را شفابخش روح و جسم انسان می دانستند. تفکری که بعد از قرن ها، برای انسان معاصر نیز باورپذیر است!

امروزه شمع ها نه فقط یک منبع نور تزئینی، بلکه ابزاری شفابخش محسوب می شوند که با رایحه بینظیر خود می توانند چنان تأثیری بر روح و روان شما بگذارند که بدون شک شما را شگفت زده خواهد کرد! پس برای شناخت هرچه بیشتر تأثیرات فوق العاده شمع  های معطر و انرژی بینظیر آن ها با ادامه مطلب همراه ما باشید.

فواید درمانی شمع ها

فواید روشن کردن شمع

فواید روشن کردن شمع به قدری زیاد است که می توان در مورد آن مقاله های زیادی نوشت. شمع می تواند تغییرات زیادی در حالت روحی شما به وجود أورد. به همین دلیل روانشناسان از شمع درمانی به عنوان یکی از راهکارهای کاهش اضطراب و خشم استفاده می کنند. خیره شدن به نور شمع می تواند باعث آرامش شما و کنترل خشم شود و از جمله خواص شمع می باشد. از آنجایی که شما برای استفاده از فواید شمع نیاز به هزینه و فضای خیلی زیادی ندارید، در نتیجه می توان آن را جز سریع ترین راهکارهای رسیدن به آرامش دانست. برخی از مهم ترین فواید روشن کردن شمع عبارتند از:

روشن کردن محیط با نور ملایم

یکی از فواید شمع روشن کردن محیط با یک نور آرامش بخش است. بر خلاف نور چراغ های امروزی که ممکن است برای شما ایجاد سردرد یا اضطراب کنند، نوری که با سوختن شمع در محیط منتشر می شود، به افزایش آرامش شما کمک خواهد کرد. هماطور که می دانید در گذشته از شمع برای روشن کردن محیط استفاد می گردید و با توجه به خاصیت آرامش بخش آن برای شمع درمانی هم مورد استقبال قرار گرفت.

اضافه کردن چند شمع به فضای پذیرایی و اتاق شما می تواند باعث ایجاد یک نور لطیف شود که علاوه بر روشن کردن فضا، باعث شود تا از خواص شمع درمانی هم استفاده کنید.

ایجاد یک فضای معطر

شمع های معطر با ایجاد یک بوی ملایم و دلنشین در فضای خانه در ایجاد آرامش بسیار موثر هستند. شما با ایجاد یک رایحه دلپذیر در محیط با کمک شمع می توانید از این فواید شمع هم بهره ببرید. شمع های متنوع با عطر و بوی بسیاری در فروشگاه ناچو موجود هستند که هر کدام می توانند احساس آرامش و لذت را در فضای خانه منتشر کنند.

برای استفاده از این خواص شمع، باید عطر مورد نظر را با توجه به محیط و اسانس دلخواه خود انتخاب کنید. اسانس های ترکیبی می توانند در لحظه احساس متفاوتی از یک فضا را به شما منتقل کنند تا علاوه بر نور شمع از سایر فواید روشن کردن شمع نیز استفاده کنید.

رایحه درمانی یکی از خواص شمع می باشد که می تواند در جهت تسکین درد و یا ایجاد انرژی در شما بسیار موثر باشد. سعی کنید از عطر و بوی متناسب با حال خود استفاده کنید. برخی از رایحه ها می توانند در جهت ایجاد آرامش در شما بسیار موثر باشند و یا از برخی دیگر برای افزایش انرژی و شادابی خود استفاده کنید.

ایجاد آرامش مهمترین فواید درمانی شمع ها

خواص شمع ها به قدری زیاد است که توسط درمانگرها برای ایجاد آرامش در اتاق مراجعان استفاده می شود. شمع به دلیل خاصیت تسکین دهندگی می تواند به ایجاد یک محیط کم استرس و اضطراب خیلی کمک کند و از فواید درمانی شمع ها در این جهت نیز استفاده شود.

اگرچه امروزه افراد مختلف از شمع بیشتر برای دکوراسیون منزل خود استفاده می کنند اما با روشن کردن شمع می توانند از این فواید شمع هم بهره ببرند. صدای سوختن شمع می تواند یکی از صداهای دلنشین هر خانه باشد که از آن در شمع درمانی هم استفاده می شود. ناچو در مقاله شمع تراپی از این ویژگی مهم شمع ها صحبت کرده است.

اگرچه فواید روشن کردن شمع ها خیلی بیشتر از موارد گفته شده در این نوشته است اما ناچو قصد دارد از برخی از محبوب ترین فواید شمع مانند کاهش استرس و ایجاد آرامش در این نوشته بیشتر صحبت کند. همانطور که گفتیم  شما با استفاده از خواص شمع می توانید برای درمان بسیاری از مشکلات خود استفاده کنید. 

رایحه درمانی توسط شمع

یکی از موضوعات جالب توجه در چند سال اخیر، توجه به تأثیرات مثبت و خواص درمانگر رایحه بر سلامت روح و روان انسانهاست. در این میان شمع های معطر به عنوان ابزاری محبوب، با مزایای غیرقابل انکار، نقش پررنگی در علم رایحه درمانی ایفا نموده اند . این شمع ها که با نام شمع های آروماتراپی نیز شناخته می شوند با مزایای درمانی خود تا حد زیادی در بهبود سلامت روح و بهزیستی انسان موثر بوده و جایگاه ویژه ای در حوزه “رایحه درمانی” پیدا کرده اند. اما چگونه می توانیم از خواص درمانی شمع ها بهره ببریم؟

فواید درمانی شمع ها

چگونه با استفاده از شمع انرژی منفی را از خود دور کنیم

در حقیقت می توان شمع ها را راهی دانست برای رسیدن به آرامش عمیق روح و ذهن و یا حتی یک عامل محرک جهت افزایش تمرکز ، تمدد اعصاب ، کاهش استرس و مهمتر از همه،  راهی بینظیر برای درمان افسردگی و دور کردن هرگونه انرژی ناپاک و منفی از اطراف ما . تنها کافیست به قدرت متافیزیکی و درمانگر شمع باور داشته باشید!

اگر حس می کنید دنیایی تاریک وجود شما را فراگرفته و اثری از سرزندگی درون خود حس نمی کنید سعی کنید نور را به درون وجود خود راه دهید و این دنیای تیره و تاریک افسردگی را شکست دهید ! اما چگونه؟

ذهن خود را از هر چیزی در این دنیای مادی رها کنید، شمعی را روشن کنید و به شعله رقصان آن نگاه کنید. سپس چشمان خود را ببندید و با ذهنی خالی از هرگونه انرژی منفی، نفسی عمیق بکشید تا با تمام وجود نور و حرارت را حس کنید. کافیست کمی صبر کنید و نظاره گر باشید چگونه روح و روان شما غرق در انرژی ای مثبت و عاری از هرگونه ناپاکی خواهد شد!

پس شمعی با رایحه ای مناسب با حس و حال خود پیدا کنید و با قرار دادن آن در محیط اطراف خود، هرگونه انرژی منفی را از خود دور کنید. اما مطمئناً این سؤال برای شما پیش خواهد آمد که چه شمعی و با چه رایحه ای مناسب شماست و می تواند تأثیر مثبتی بر درمان افسردگی شما داشته باشد؟ برای رسیدن به جواب این سؤال همراه ما باشید!

فواید درمانی شمع ها بر کاهش استرس و درمان افسردگی

در واقع شما با روشن کردن یک شمع معطر، با تحریک حفره بینی ، آغازگر فرآیندی جادویی هستید! استنشاق رایحه شمع ها با تحریک گیرنده های مغزی بطور مستقیم، روح و روان شما را هدف قرار داده و به شکل معجزه آسایی می تواند در خلق و خوی انسان تأثیرگذار باشد!

طبق تحقیقات، روشن نمودن شمع ها هنگام خواب نیز ، حتی برای مدتی کوتاه، می تواند تأثیری  چشمگیر بر کیفیت خواب بگذارد . و البته از مهمترین خواص به کار بردن شمع ها در دنیای اطرافمان، کاهش استرس و درمان افسردگیست. تنها کافیست شمعی با رایحه ای مناسب انتخاب کنید. شمع  هایی با رایحه هایی نظیر لیمو، دارچین، وانیل، اسطوخودوس ، راهی بینظیر برای احیای ذهن و دور کردن حس افسردگی از درون شماست . این شمع ها با رایحه هایی بشدت آرامش بخش می توانند انرژی مثبت غیر قابل باوری را پیرامون شما ایجاد کنند.

استنشاق عطر فوق العاده این شمع ها ، ضمن تحریک ذهن، سطح انرژی را درون شما تا حد زیادی افزایش داده و به این وسیله به تسکین ذهن شما کمک قابل توجهی خواهد کرد.

کلام آخر درباره فواید درمانی شمع ها

برای رسیدن به حسی خوب و ایجاد محیطی پر از آرامش شمع ها را فراموش نکنید! آنها با پاکسازی محیط و بخشیدن شور و حرارت به درون شما، قدرت شگفت آوری را به شما خواهند بخشید! همه این ویژگی ها فقط بخشی از فواید درمانی شمع ها بود که دراین مقاله به آن اشاره شد.
در خصوص پاک سازی روح و جسم هم مقاله ای بی نظیر که بصورت هفتگی هزاران بازدید کننده داره نوشتیم که فقط کافیه اینجا کلیک کنی!

گروه هنری ناچو در این راه همراه شماست…

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_btn title=”همین الان شمع می خوام! (کد تخفیف ۱۰% : chakraa)” color=”warning” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fnachoartgroup.com%2Fproduct-category%2Fcandle%2F|target:_blank”][/vc_column][/vc_row]

۳.۹/۵ - (۲۸ امتیاز)

دیدگاهی در مورد “فواید درمانی شمع ها

  1. Hanie گفت:

    خیلی لذت بردم از این همه اطلاعات مفیدی که به ما دادید 😍😍

    1. nachoart گفت:

      مرسی از توجهتون! خوشحالیم که مفید براتون بوده 💖
      نظرتون مایه دلگرمی تیم تولید محتوای ما شد😌

  2. فاطمه گفت:

    سلام، مرسی از اطلاعات زیباتون، اما هر وقت شب شمع روشن میکنم و میخوابم، دیگر خوابم نمی‌برد تا اینکه شمع را از اتاق خواب خارج کنم، لطف میکنید اگر علت آنرا بفرمایید🙏🌹

    1. nachoart گفت:

      🌹🌹 سلام و وقت شما بخیر همراه با آرزوی سلامتی
      از اینکه مطالب این مقاله برای شما مفید بوده خوشحال هستیم💖
      در مورد سوال شما علت میتونه موارد مختلفی باشه،
      نوع شمع مورد استفاده، طبیعت شمع و عطر به کار رفته، فاصله از صورت و …
      لطفا بفرمایید چه شمعی با چه مشخصاتی عطری استفاده می کنید و در چه فاصله از خودتون قرار میدین

  3. زهره گفت:

    مرسی مقاله خوبی درباره خواص شمع بود. من خیلی دوست دارم بیشتر در مورد این موضوع بدونم. اطلاعات بیشتری دارید ازش؟

    1. nachoart گفت:

      خوشحالیم که مطالب این مقاله مورد توجه شما واقع شده است
      💯 بله در یک مقاله بینظیر نکات مهمی درمورد شمع گردآوری شده است:
      https://nachoartgroup.com/proper-use-of-candle/ خدمت شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
دریافت سفارش در تهران با پیک موتوری زیر 5 ساعت! ارسال پستی رایگان کل کشور بالای ۴۰۰ تومان | ۰۲۱۲۲۱۸۷۴۰۲