تقویم ۱۴۰۱ ؛ رنگ، نماد و رویداد های مهم نجومی سال چیست؟ ❤️

تقویم 1401

تقویم ۱۴۰۱ یکی از تقویم های پر از تعطیلات در دهه های اخیر است. در تقویم ۱۴۰۱ می توانید فرصت های زیادی برای رفتن به مسافرت برای خود پیدا کنید. در این نوشته سعی داریم تا مهم تربن ویژگی های تقویم ۱۴۰۱ را برای شما بیان کنیم. ویژگی های نظیر اینکه امسال سال چه حیوانی است و یا اینکه چه رنگی برای امسال انتخاب شده است. هم چنین مهم ترین اتفاقات نجومی در تقویم ۱۴۰۱ را نیز به شما خواهیم گفت. پس در ادامه همراه ما باشید.

نماد تقویم ۱۴۰۱ چیست؟

همانطور که می دانید هر سالی در تقویم های مختلف دارای نماد مخصوص به خود است. این موضوع در فرهنگ ها و تقویم های مختلف وجود دارد 😍 در تقویم فارسی هم این موضوع با نماد حیوانات نشان داده شده است. نماد تقویم ۱۴۰۱ ببر است که نماد پویایی و پیشرو بودن است.

افراد مختلف معمولا از نمادهای سال برای طالع بینی استفاده می کنند و بر اساس ویژگی های نماد به بررسی شخصیت افراد متولد در این سال می پردازند. در ادامه می خواهیم برخی از ویژگی هایی که از این نماد اشاره شده است را مشخص کنیم.

تقویم فارسی

ببر نماد چیست؟

ببر حیوانی است که نماد دلیری و شجاعت محسوب می شود. معمولا ببرها خیلی سریع و چابک هستند و به همین دلیل متولدین این سال را مشابه ببر در نظر می گیرند. به این معنی که در زندگی روزمره خود معمولا با عجله و شتاب زده عمل می کنند. بسیاری از افراد معتقدند که از این افراد باید در زندگی دوری کرد و یا در هنگام شراکت با آنها بسیار صبور باشید.

ببر عموما به دنبال ماجراجویی است و دارای هوش زیادی است. هم چنین ببر عموما عاشق فرمانروایی است و کمتر ممکن است در برابر کسی تعظیم کند. ببرها عموما دیر تسلیم می شوند و تا آخرین لحظات می جنگند. ببرها خیلی کم به دنبال افزایش قلمرو و دارایی خود هستند 👍

بسیاری از افراد معمولا برای متولدین سال های ببر عادات غذایی مشخصی در نظر می گیرند. هم چنین برخی از افراد معتقدند که شغل های مخصوص وجود دارد که افراد متولد در تقویم فارسی ببر در آن موفق تر هستند. اگرچه همه این مواردی که گفته می شود خیلی پایه و اساس علمی ندارد اما برخی از افراد به آن معتقد می باشند و از توصیه هایی که در مورد این نماد وجود دارد کاملا پیروی می کنند.

رنگ سال در تقویم ۱۴۰۱ چیست؟

 اگرچه رنگ سال در هیچ تقویمی ثبت نشده است و این مورد کاملا بر اساس قراردادهای شرکت های طراحی و مد مشخص می شود. معمولا در ابتدای هر سال یک رنگ به عنوان رنگ غالب از طرف شرکت های طراحی مد به عنوان رنگ سال انتخاب می شود. به طور مثال رنگ سال در تقویم ۱۴۰۱ رنگ آبی بنفش است 💜

این رنگ سال توسط شرکت پنتون انتخاب شده است. بسیاری از طرفداران مد و لباس هر ساله منتظر اعلام خبر رنگ سال از طرف این شرکت هستند تا بر اساس رنگ انتخاب شده طراحی های مد خود را انجام دهند. رنگ های اعلام شده توسط این شرکت معمولا توسط تمامی شرکت های بزرگ پذیرفته می شود.

تقویم 1401

انتخاب رنگ سال در تقویم ۱۴۰۱ تنها محدود به مد و لباس نمی شود و معمولا افراد این ویزگی را در سایر موارد مربوط به طراحی مانند رنگ دکوراسیون و حتی لوازم آرایشی هم بسط می دهند. به طوری که اکثر تولیدات پرطرفدار سال در این رنگ عرضه می شوند چون بسیاری از افراد به دنبال هماهنگ کردن تمامی لوازم خود با رنگ سال هستند. شما می توانید با تهیه یک سررسید اختصاصی رنگ مخصوص به خود را در دفتر کارهای روزانه خود هم داشته باشید.

رویداد های نجومی مهم در تقویم ۱۴۰۱

یکی دیگر از مواردی که برای بسیاری از افراد مهم است رویدادها و اتفاقات مهم نجومی سال است. علاوه بر منجمان و افراد خبره، بسیاری از افراد علاقه مند به نجوم به دنبال پدیده های مهم نجومی مانند بارش شهابی، ماه گرفتگی و … در سال هستند. با توجه به اینکه این اتفاقات خیلی نادر هستند در نتیجه لازم است تا قبل از وقوع تاریخ دقیق آنها را بدانیم. اما در ادامه مهم ترین رویداد های نجومی سال را بهتر است بدانیم.

در تقویم ۱۴۰۱ دو ماه گرفتگی و دو خورشید گرفتگی ثبت شده است که می توانید تاریخ های دقیق آن را در وبسایت نجوم ایران مشاهده کنید. هم چنین در تقویم فارسی ۱۴۰۱ سه ابرماه خواهیم داشت که منظره شگفت انگیزی را در آسمان شب ایجاد می کند 🌟 اگرچه رویداد های نجومی امسال خیلی بیشتر از این مقدار هستند که ما در اینجا سعی کردیم برخی از مهم ترین آنها را اعلام کنیم. شما می توانید با تهیه یک سررسید برای خود تمامی اطلاعات نجومی را اول هر ماه در آن وارد کنید. به این ترتیب هیچ رویداد مهمی را از دست نخواهید داد. در فروشگاه ناچو مدل های متنوعی از سالنامه را می توانید برای خود سفارش دهید.

تقویم سال 1401

مهم ترین رویداد نجومی

اما شاید برای شما سوال باشد که مهم ترین رویداد نجومی ۱۴۰۱ چیست. موضوعی که خیلی از ما ساده از کنار ان عبور می کنیم این است که امسال آغاز قرن پانزدهم شمسی است. این موضوع را به همین دلیل می توانید جز مهم ترین رویداد نجومی در سال جدید در نظر بگیرید 🙂

سعی کردیم در این نوشته برخی از مهم ترین رویدادها در تقویم ۱۴۰۱ را بیان کنیم. امیدواریم اطلاعات گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد. شما می توانید با یک برنامه ریزی درست سال خیلی خوبی را برای خود رقم بزنید. پیشنهاد ناچو به شما استفاده از دفتر برنامه ریزی برای برنامه ریزی شخصی و اصولی است.

به نظر شما ویژگی های گفته شده چقدر در متولدین این سال وجود دارد 🙂

این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
دریافت سفارش در تهران با پیک موتوری زیر 5 ساعت! ارسال پستی رایگان کل کشور بالای ۴۰۰ تومان | ۰۲۱۲۲۱۸۷۴۰۲